Mekaniker under en hevet bil, bruker en spraybeholder med slange og sonde til å rengjøre dieselpartikkelfilteret

Rengjøring av dieselpartikkelfilteret i stedet for utskifting

Spar tid og penger ved hjelp av TUNAP sine produkter

Bevist effektivitet og sikkerhet

Et overbelastet dieselpartikkelfilter er dyrt.

Det er ganske dyrt å skifte ut filteret. Et nytt dieselpartikkelfilter koster mellom 6 000 og 35 000 kroner. Utskiftningen krever også et langt verkstedbesøk pluss eventuelt en dyr erstatningsbil.

TUNAP-løsningen: Rengjøring i stedet for utskifting

  • Merker som gir fornøyde kunder
  • Dieselpartikkelfilteret er tilbake i bruk raskt
  • Rengjøringen av dieselpartikkelfilteret krever ingen dyr demontering
  • Vår løsning er teknisk godkjent av ledende produsenter
  • Store økonomiske besparinger
  • Forebyggende tiltak som sikrer kundene langvarig mobilitet
  • Bevist mer enn 250 000 ganger
TUNAP sprutflaske med slange og sonde sammen med to flasker med rengjøringsvæske

TUNAP dieselpartikkelfilterrengjøring

microflex® 931 og 932

Rengjøringssettet for dieselpartikkelfiltere (DPF) inneholder en ikke-brennbar og metallfri rengjøringsvæske og skylleløsning. Fremgangsmåten som er utviklet og patentert av TUNAP, fungerer uten tidskrevende demontering av DPF.

  • Rengjøring uten at partikkelfilteret demonteres
  • Ikke-brennbart
  • Nøytral aske- og metallfri sammensetning
  • Fordamping helt uten gjenværende produktrester
  • Materialsammenligning

DPF – sammenligning

Før
Indikatorlampen lyser, bilen har ikke mer kraft og svært høyt drivstofforbruk? Dieselpartikkelfilteret har bare begrenset kapasitet til å lagre partikler. Fra en bestemt mengde sot, må sotpartiklene brennes til CO₂ og aske i en regenerasjonsprosess. Ulike årsaker gjør at regenerasjonsprosessen ikke starter og dermed blokkeres dieselpartikkelfilteret av sotpartikler.
Rengjøring
Fjern trykksensoren eller koble filteret fra avgassrøret og før spraysonden inn i åpningen som er konstruert for at det skal være mulig å spraye mot partikkelfilteret. Skyll gjennom partikkelfilteret med spylekonsentrat etter rengjøringen. Monter trykksensoren eller monter filteret til avgassrøret og la motoren gå ved ulike hastigheter i cirka 15 minutter. Gjør til slutt en testkjøring på minst 30 minutter og start filterregenerasjonen manuelt med testeren, om nødvendig.
Etter
TUNAP er den første produsenten som har utviklet et patentert rengjøringssystem for partikkelfiltere som kan brukes til å rengjøre blokkerte partikkelfiltere uten at disse demonteres – og det kan skje raskt, enkelt og betydelig mer økonomisk enn hvis filteret må skiftes.

Bestselger

microflex® 931 Partikkelfilterrens
microflex® 932 Skyllekonsentrat
TUNAP 19330 Partikkelfilter trykkbegerpistol
Professional 126 DPF vedlikeholdsspray
micrologic® 184 Partikkelfilter systemvirkestoff