Møt Marit Kjølmoen som har vært med på å bygge TUNAP Norge fra start

Over 20 år med kvalitet og kontinuitet:

Møt Marit Kjølmoen som har vært med på å bygge TUNAP Norge fra start

Hvordan er det å jobbe i TUNAP? Hva får en ansatt til å bli i over 20 år?
Vi har tatt en prat med Marit Kjølmoen, en av TUNAP Norges trofaste, og den eneste som har vært med siden starten i Norge.

Fra å være eneste interne ansatte i Norge, til å være en sentral del av TUNAP Norges utvikling, her deler Marit litt om sin reise i selskapet, hva hun er stolt over å ha oppnådd, samt noen tanker om fremtiden til bransjen hun har blitt så glad i.

Til tross for at TUNAP som selskap i år feirer 50 år, tok det tid før selskapet etablerte en egen divisjon i Norge. Ikke før i 2004 ble TUNAP Norge etablert, da med Marit i spissen!

- Jeg ble spurt om å bli med på denne reisen etter at det tidligere selskapet jeg jobbet for, som markedsførte TUNAP-produktene I Norge, ble avviklet, forteller hun.

- For meg var det en spennende mulighet jeg ikke kunne takke nei til. Lite visste jeg da hvor stor del av livet mitt dette skulle bli.

Marit har vært gjennom de fleste roller i selskapet.

Marit har vært gjennom de fleste roller i selskapet.

En allsidig hverdag

Gjennom årene har Marit hatt mange, og ikke minst sentrale roller i selskapet.

- Jeg har vært innom de fleste områder I bedriften, og har hatt ansvar for hele prosessen med kjøp, lagerlogistikk og salg, i tillegg til administrative oppgaver som lønn og reiseoppgjør, sier hun.

Å være med på å bygge selskapet, hvor hun i starten var eneste internt ansatte i Norge har krevd selvtillit, bred kompetanse og stor arbeidskapasitet, utfordringer hun har håndtert med respekt og stolthet.

- Det har alltid vært hektisk, men jeg har fått til mye, samtidig som jeg har fått tilbakemeldinger på at jeg har gjort en god jobb. Slikt motiverer, og er noe jeg er veldig stolt av.

Hva holder deg motivert?

- Jeg tror det er tryggheten som kommer med kompetansen jeg har bygget opp over tid. TUNAP Norge både er og har vært et lite, oversiktlig firma med fantastiske kollegaer, og det har gjort det til en fin arbeidsplass, forteller Marit videre.

Med 60 produkter i porteføljen, og selgere som virkelig kjenner produktene de selger, har TUNAP alltid hatt lojale kunder over lang tid.

- Det er noe helt spesielt med å være en del av et selskap som stadig utvikler seg, men likevel beholder de gode kjerneverdiene, utdyper Marit.

Klima-rens og aircowell er nå blant våre mest solgte produkter.

Verdier som betyr noe

TUNAP Norge startet riktignok beskjedent i 2004, og det tok tid før både selskapet og kundene ble godt kjent med produktene. Men veksten har vært jevn, og i dag har TUNAP Norge et solid renommé i markedet.

For Marit har arbeidskultur og verdiene som ligger til grunn vært spesielt viktige for suksess og vekst.

- Vi er et lite firma, og med det følger et sterkt fokus på samarbeid og produktkunnskap. Det at våre selgere har så god innsikt i produktene vi tilbyr, har bygget lojalitet blant kundene våre. Det er en av grunnene til at vi har hatt en stabil og voksende kundebase over mange år, forteller hun.





Fremtiden for TUNAP og bilbransjen

Når vi spør Marit om hvor hun ser TUNAP og bransjen i fremtiden, er hun optimistisk, men bevisst på utfordringene som ligger forut.

- Bilbransjen har vært i enorm utvikling de siste årene. Med elbilens inntog har vi alle måtte tenke nytt. Ikke bare som leverandør, men også bransjen i seg selv har måttet tilpasse seg. De senere årene har vi satset stort på produkter til rens av klimaanlegg, fordi det er noe alle biler trenger, uansett drivstofftype, forklarer hun.

- Og det har virkelig slått an – klima-rens og airco well® er nå blant våre mest solgte produkter.

Avslutningsvis reflekterer Marit over sin tid i TUNAP:

- Jeg er stolt over hva vi har fått til, og ser frem til fortsettelsen. TUNAP vil fortsette å være en pålitelig partner for bilbransjen, med løsninger som møter både dagens og fremtidens behov.